Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?
Ja og nei. Hadde seksåringen fått innkallelse fra tannlegen hadde hun ikke skjønt hva det var, så da er det bedre at jeg åpner og leser det enn at jeg gir det til henne og det aldri blir noe av den tannlegetimen.
Hun får av og til postkort, og da leser vi det sammen. Hun prøver selv først og så hjelper jeg henne om hun sliter. Hun kan fint lese med store bokstaver nå, men er ikke SÅ stødig på de små, selv om det stort sett går bra.
Så ja, jeg kan godt åpne barna mine sin post, de får stort sett bare tannlege- og helsestasjonstimer og diverse innbydelser, sjelden/aldri private brev. Så jeg tror ikke jeg havner i helvete for å hjelpe dem, faktisk. Er barna større og kan behandle posten sin selv og man leser den for å snoke, er det jo helt annerledes.
Jeg kan forresten åpne mannens post også, han sier jeg kan/skal det om jeg henter posten og jeg finner et brev som ser "spennende" eller viktig ut (men stort sett er det bare kjedelige regninger uansett). Det samme med meg, mannen min kan åpne hva han vil. Jeg har vært med i noen arvesaker de siste årene, og venter ofte på brev fra advokater, og da vil jeg at mannen skal åpne brevene asap om jeg ikke er tilstede.