Sv: Bibel og salmebok
Opprinnelig lagt inn av shute, her.
Tror ikke vi har salmebok, men Bibel, Koran og Maos lille røde. Jeg mener uansett det er renspikket blasfemi å kaste bøker, samme hvilken religion eller manglende sådann man bekjenner seg til. Gi bort.
Vi har to Maos lille røde (kinesisk + engelsk) og ingen bibel. Gir det litt dårlige signaler kanskje? 
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Jeg syns det er greit å ha en bibel i hus. Jeg har tenkt å skaffe meg en utgave av alle de ansre store trosverkene også. Når jeg kjenner etter syns jeg nesten det er litt umøblert å ikke ha det.
Jeg er heller ikke døpt og konfirmert, hva i alle dager har det med saken å gjøre?
Jeg er ateist, og kan heller ikke se at det er et argument i seg selv for ikke å ha en bibel. Jeg for min del kunne i grunn tenkt meg både koranen og bibelen i bokhylla, men det er ikke noe jeg gidder å bruke penger på. Muligens når jeg blir rik.
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Jeg skjønner at Mim og jeg lever på to forskjellige planeter her- men bøker er strengt tatt ikke annet enn papir. Å recycle papir fra "vanlige" bøker er da ikke annet enn å recycle annen papp og papir.
Jeg er vokst opp i et over snittet bokrikt hjem tror jeg, og blir veldig knyttet til bøkene mine. Men jeg er allikevel litt der du er. Jeg kastet nylig masse-masse fagbøker etter min far, det rev i hjertet - men kun fordi det er minner knyttet til dem. Skulle jeg tatt vare på alt måtte vi ha kjøpt oss større hus. Ikke tror jeg Fretex og dets like er spesielt interessert i språk, pedagogikk og psykologibøker fra 70-tallet heller.