Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Food Inc. - om å tenke på hvor maten kommer fra

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 04:37   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Food Inc. - om å tenke på hvor maten kommer fra

Da har jeg sett Food Inc.

http://www.foodincmovie.com/index.php

Og fra nå av blir det kun økologisk mat og farmers marked for oss, gitt. Heldigvis har vi en Whole Foods Marked 20 minutter borte og de har farmers marked en lørdag i måneden i sentrum av byen vi bor i, så det skal gå greit.

Men grøss og gru! Filmen var jo om matindustrien og jeg håper (og tror) at det ikke er like ille i Norge, for hjelpe meg, det var ille. Virkelig! Vi snakker om slakterier som slaktet 32 000 griser i døgnet under uverdige forhold, og brukte illegale innvandrere fra Mexico (som ikke lengre hadde jobb i Mexico, siden USA har tatt over corn-produksjonen totalt. ). Vi snakker om at soyabønne-dyrkingen er helt kontrollert av EN bedrift som har patent på såkornet, og som saksøker alle som forsøker å dyrke upatentert korn fordi de er så få, og fordi det patenterte kornet sprer seg med vinden, og ender opp i åkeren til dem som ikke vil ha dem. Og om landbruksmyndigheter som stemmer ned en hver form for merking av mat. De ville feks ikke at man skal merke kjøtt som er klonet fram "fordi man da vil skremme forbrukerne".

Og jeg kunne fortsatt.

:angst:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.