Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)
Så vist en person som jobber mye fysisk med barn utaler seg om at svømmeferdighetene til barna er blitt bedre etter at de store hagesvømmebassengene ble veldig populære så betyr det at alle må ha sån og at staten må sponse det?
Poenge er at trampolinen er kommet for å bli, ingenting er bedre enn at den får ellers stillesittende barn ut av stolen og ut i hagen. Og at den i tillegg gir en veldig god positiv effekt på den motoriske utviklingen til disse barna.
Jeg har en lillebror som er verdens største data og tv slave. Han er 12 år og noe av det eneste venner klarer å lokke han ut med er en tur på trampolinen. Han er ikke noe sterk motorisk men trives veldig godt på trampolinen, han har hatt en trampoline i 3 eller 4 år nå og han har bare blitt sterkere og sterkere motorisk, etter hvert lært seg å sykkle og. Om dette skylles alder og modning eller bedre motorikk kan jeg ikke svare på. men gutten er mer aktiv enn hva han var før. ( jeg vil ikke ha en diskusjon om at han burde vert sendt ut i skogen for lenge siden, for det var ikke han jeg egnetlig ville diskutere )
|