Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krangling om arv

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-10, 14:57   #25
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling om arv

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Det syns jeg blir noe annet (selvom det jo ofte er sånn at nr 2 arver mye mer klær?). Man har faktisk et forsørgeransvar for barna. Og de har ingen forutsetninger for å skaffe ting de har lyst på selv. Men når de er voksne så har de faktisk ansvar for sitt eget liv, og jeg syns ikke man kan forvente hjelp fra foreldrene hele tiden, enten det er som arv eller som økonomisk hjelp.

Nei, og jeg har ingen problemer med at foreldrene svir opp penger på cruice eller dill eller drikker opp pengene (OK, der hadde jeg hatt problemer, men av litt andre grunner enn arvespørsmålet), det jeg har problemer med er urettferdigheten. Og det er jo den jeg prøvde å skissere i eksempelet mitt.

Fordi at man oppfyller jo godt forsørgeransvaret sitt selv om det bare er ett barn som får gå på fritidsaktiviter som koster penger. Det er ikke barnemishandling å ikke få dra på dyre utenlandsferier for eksempel. Poenget mitt er at hvis man kun gir det ene barnet goder (og nå snakker jeg selvfølgelig om en konstant faktor. At ett barn får gå på et dyrt kurs ett år og det andre barnet får gå ett annet år er ikke urettferdig, men det er urettferdig hvis det bestandig er slik at ett barn blir forfordelt.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.