Sv: Hva strikker du nå II?
Opprinnelig lagt inn av banana, her.
Jeg skjønner. Du må være ganske liten, da. Jeg strikker str. XL hva mål angår, men str. XXXL hva antall masker angår fordi jeg bruker tynnere garn enn dobbel Drops Alpakka (og bruker enkelt garn hele veien). Ut fra målene på figuren i oppskriften , hvor hele rysjeområdet skal være ca 18 cm høyt, regner jeg med at 5 - 5,5 cm høyde på hver rysje"rapport" inkl. to riller i underkant bør være passe. Dine mål på 3 cm (uten rillene regner jeg med) passer nok ikke meg uansett, tipper jeg, hvis en så knøttliten genser passer til deg. Men takk skal du ha!
Jeg er helt normal i høyden, men ganske spjælete bygd. 3 cm høyde er kun rysjene ja, med to riller i underkant blir det drøyt 4 cm pr. rapport. Det høres fornuftig ut med 5-5,5 cm på din genser, tror det skal bli greit i forhold til str. på genseren ellers. Mine rysjer ville blitt puslete på en genser som er så mye større
Skjønner godt at det tar tid med tynnere garn og enkelttråd, tydeligvis forskjell på tålmodigheten her! Tror ikke jeg hadde hatt en eneste strikkegenser hvis jeg hadde trengt en stor str.....