Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Forelsket vs betatt?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-10, 19:01   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forelsket vs betatt?

Dette stusser jeg på.

For meg er betatt for det første et ord jeg sjelden bruker. Og når det brukes betyr det litt sånn, tja, avstandsforelsket. Litt ubetydelig. Man kan være betatt av en programleder f.eks, eller en fyr man ser hver dag på bussen. Men for meg betyr å være betatt at man liker å titte på en person utseendemessig, men det har lite med hvordan den personen _er_ å gjøre. Det er som et lite svermeri, og ikke veldig betydelig.

Forelsket tenker jeg på som sånn kribler i magen når man ser noen. Tenåringsforelsket/opp over ørene forelsket f.eks. For meg betyr det at man også kjenner vedkommende. Men forelskelse kan allikevel være sånn litt flyktig. Forelskelse er veldig sterkt mens det står på, men det er en følelse som godt kan være der uten at man absoutt skal gå hen og gjøre noe med det. Forelskelse er noen man går på kino med og kysser mens det kiler i magen, og som man har lyst til å være kjæreste med. Eller den lille "åh!" som treffer en i magen når man ser denne noen smile.

Mens å ELSKE noen er noe helt annet fullstendig. Det har litt med forelskelse å gjøre, men det er en følelse helt i seg selv. (jeg ser at 007 har beskrevet å elske akkurat sånn jeg tenker at det er i innlegget under )

Men jeg har jo skjønt at mange andre bruker forelsket på en helt annen måte.
Hjelp?!

Sist redigert av m^2 : 26-09-10 kl 19:08.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.