Jet lag - blir du plaget?
Flere har skrevet om sine erfaringer med jet lag, og det er åpenbart ulikt hvordan man blir påvirket. Min erfaring fra en uke i Seattle (-9 timer):
Å reise bortover var utelukkende positivt. Jeg er B-menneske så det holder, og det passet meg utmerket at møtene startet 1800 norsk tid (0900 lokal tid). Jeg våknet som regel 04-05 lokal tid, og kunne så ligge og slappe av et par timer før jeg sto opp. Jeg var godt utsovet før møtene startet, og ble bare mer og mer opplagt etterhvert som dagen (eller kvelden) gikk. Jeg har i grunnen aldri hatt så produktive møter noen gang. 
Jeg la meg som regel mellom 22 og 23 lokal tid, eller 07-08 i mitt hode.
Hjemturen startet 1630 lokal tid, og jeg var hjemme 1300 neste dag (norsk tid) etter 11,5 timers reise. Sov litt på flyet, men ettermiddagen frem til leggetid var laaang. Da var jeg en smule sliten etterhvert. Men jeg sov godt i natt, og er bare 'normalt' trøtt i dag. Jeg ser ikke for meg noe spesielt med søvnvansker og uopplagthet fremover.
Så alt i alt: Jet lag? Bring it on!