Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Måltidet du aldri glemmer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-10, 01:31   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Måltidet du aldri glemmer

Jeg har flere:

Lunsj på restaurant i Chablis med stjerne i Guiden omtalt som "hyggelig vertshus" av Øyvind Hellstrøm. Vi troppet opp i hyggelig vertshusbekledning, luktende av gategrill med barn på slep(ikke mitt, jeg var gravid).
Jeg så panikken i øynene på hovmesteren da han tok oss i mot og spurte høfflig om vi ønsket en sigar og cognac i loungen eller om vi ville komme direkte til bordet Jeg er fortsatt full av beundring av personellet den dagen som helt klart fikk trent sin proffesjonalitet med tanke på barna. De oppførte seg på ingen måte stygt men sammenlignet med franske barn (som det var ett av i restauranten) ble det nok veldig voldsomt. Når vi i tillegg ikke akkurat var i nærheten av OK antrukket (Rochermannen hadde flip-flops og lilla Volcom t-skjorte) ble vi veldig malplassert sammen med dresskledde franske søndagslunchere Minneverdig var det dog og maten var fantastisk, selv om vi følte oss litt utilpass.

Pulykamel sandwich på "Lemon" i Pècs, Ungarn. Med eplejuice og enkel latte til. Minner meg om nybakte kjærestedager. En fantastisk periode og da jeg virkelig begynte å både like og lage mat.

Helstekt pattegris, stekt i strålevarmen fra plenty kull i vedovn som hadde blitt fyrt opp fra grytidlig om morgenen. Bourgogne, Frankrike. Jeg er ikke så veldig glad i svinekjøtt, men denne pattegrisen, servert i bakgården på stedet vi bodde på da vi var der med markblomster på bordene og masse familie rundt smakte fantastisk godt. Noe av det saftigste, mest velsmakende kjøttet jeg har spist.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.