Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 11:15   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?

Jeg og lillegutt skal lage badesalt av Epsomsalt i julegaver i pene glass, og så lurte jeg på fargetilsetning? Det skal lages etter denne oppskriften:

1 kop epsom salt
1 kop mandel olie/jojobaolie/ferskenkjerneolie
1-2 ss rørsukker/honning
2-3 dråper eterisk olie som lavendel, sitron eller hva man liker (kan undlades hvis man ønsker en mer neutral skrubb)
Noen dråper konditorfarge.

Spørsmålet er om jeg burde bruke de "vanlige" norske konditorfargene for å unngå at huden tar farge, eller om jeg kan bruke Wilton-fargene...?

Info om Epsomsalt:

Lillegutt bader i dette daglig og jeg ser stor effekt!

Dette står det om Epsom Salt hos helseogkost.no:

Epsom Salt – også kjent som engelsk salt – er oppkalt etter den engelske byen Epsom, hvor saltet i sin tid ble framstilt ved å koke det spesielle, mineralrike vannet som finnes i nærheten av denne byen. De spesielle egenskapene til dette saltet har vært kjent i mange år – spesielt brukes det på grunn av sin muskelavslappende effekt.

En oppløsning av Epsomsalt i vann er en naturlig og enkel form for detox, som trekker ut avfallsstoffer fra kroppen, beroliger nervesystemet og får musklene til å slappe av. I tillegg er det et naturlig mykgjørende middel for huden, som samtidig fjerner døde hudceller.

Du kan tilsette Epsom Salt i badevannet – enten som fotbad eller karbad. Epsom Salt som badesalt vil rense ut flere avfallsstoffer enn en hel fastekur kan gjøre. I motsetning til vanlig salt har nemlig Epsom Salt en fantastisk evne til å trekke ut giftstoffer fra kroppen uten å suge ut vannet.

I boka ”Kjernesunn familie” anbefales Epsom Salt nettopp som et avgiftende bad, for hele familien. Den danske jordmorforeningen anbefaler for øvrig også Epsom Salt til barn som et krampestillende middel. Det er spesielt godt for hyperaktive barn, autistiske barn og barn med andre krevende atferdsmønstre.

Dessuten kan du bruke Epsom Salt som en saltskrubb – det er et flott, naturlig skrubbemiddel for å bli kvitt tørre partier i huden. Det virker også avstressende for huden og etterlater huden myk og smidig.

Jeg kjøper det billig i sekk fra Felleskjøpet (Magnesiumsulfat), det koster 300 elns for en sekk.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.