Sv: Slitsomt å ha barn?
Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.
Jeg er ærlig med Guttungen rett som det er - "nå må du være grei å ikke mase, somle - hva det nå må være - fordi mamma er veldig sliten akkurat nå." For innimellom er jeg sliten, og da syns jeg det er ok at han får vite hvorfor mamma kanskje er litt fraværende/har kortere lunte, hvordan jeg nå måtte være i humøret. Jeg forteller ham også at jeg syns det er slitsomt om jeg må si ting flere ganger til ham, at det er slitsomt å måtte krangle etc.
Men så passer jeg da også på å fortelle ham at "nå er mamma sliten, men det er ikke din skyld, bare så du vet det," sånn at han ikke skal tro det alltid er et pes å ha barn, stakkar.
Her er vi også.
Jeg tror det er viktig å sette ord på ting, fordi det da blir lettere for dem å forstå.
Jeg kan fint si til storebror at jeg synes han er slitsom når han gjør sånn eller slik f o r d i ditt eller datt. Man må jo da forklare hvorfor man synes det er slitsomt, og at det hadde vært like slitsomt om det var en annen som gjorde det samme.
De er veldig inneforstått med at jeg aldri kunne tenkt meg å være dem foruten, og at de er det som er viktigst i livet mitt, selv om jeg av og til er sliten, sur og lei, for det kan faktisk mammaer bli også.
|