Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-10, 21:11   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg tror du har rett i det med svingene. Og jeg gjør meg vanskelig. Det er bare en liten kjepphest for meg, det at det ikke er karber i seg selv som er problemet, men de raske. Jeg er vel bare uenig i det mange legger i begrepet lavkarbo - der høres så ekstremt ut når det egentlig bare er et fornuftig kosthold, som i de fleste tilfellene er i tråd med kostholdanbefalingene. Lavkarbo for meg er masse kjøtt, fisk og fett.

Lavkarbo er så vidt meg bekjent ikke i tråd med kostholdanbefalingene, ganske langt i fra også. Hvis du definerer at lavkarbo er masse kjøtt, fisk og fett og ikke noe karbohydrater så har du feil styrke på "brillene" dine, og legger dermed mer i det du leser enn det som nødvendigvis står der når folk omtaler lavkarbo. Jeg trodde at det var ganske bred enighet om at et kosthold kan defineres som lavkarbo hvis man ligger under ca. 100 kh om dagen. Det offentliges anbefalinger ligger vel på det dobbelte og oppimot det tredobelte. Dessuten går det viktige skiller mellom ulike typer lavkarbokosthold. Siden jeg har inntrykk av at kosthold er noe du kan mye om, så vet du sikkert også at det er stor forskjell mellom f.eks ketogent kosthold og kosthold a la Fedon Lindberg. Ved ketogent kosthold er det interessant hvor mange karbohydrater det er i paprikaen, uansett hvor mye annet sunt som måtte befinne seg i den. Det er svært få som har ketogent kosthold som en livsstil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.