Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Grønnsaksintoleranse

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-10, 22:13   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Grønnsaksintoleranse

Kan man ha det? Jeg tåler bare grønnsaker om den er veldig varmebehandlet (dvs ihjelkokt eller i hjelstekt), ellers får jeg himla vondt i magen og blir satt ut resten av den dagen liksom (luft og diare)... Det er synd, for jeg liker egentlig grønnsaker best rå.. salat osv. Men når jeg blir helt satt ut av salaten på burgeren til og med så er det ikke så greit. Tåler forresten heller ikke mandler og nøtter heller, det samme skjer om jeg spiser mer enn 2 stk av det.

Jeg har tenkt at grunnen til det er at jeg spiser for lite grønnsaker og at magen ikke blir vant til det av den grunn, men det er vel ikke sånn at de som feks har melke- eller gluten-intoleranse bare skal kjøre på uansett til de blir vant til det? Kan man ikke forverre det hvis man kjører på?

Har flere ganger tenkt på sette i gang et ordentlig "tilvenningsprosjekt", men jeg har rett og slett ikke tid eller overskudd i min hverdag til å være satt ut av dette hver eneste dag jeg altså. Så får jeg heller spise mine smaksløse og vitamintomme overkokte grønnsaker og tygge vitaminbjørner i tillegg?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.