Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Har du en god suppe å anbefale?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-10, 20:00   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en god suppe å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg fikk også lyst til å teste denne, men lurer på om Esme virkelig mener ferdig grillede og krydrede kyllinger? Hvorfor ikke bruke rå? Du både steker og trekker den ferdig grillede i oppskriften og koker kraft på den?

Man kan bruke rå kyllinger også, men jeg synes det er vanskelig å finne hele kyllinger som er rå.

Det jeg gjør er at jeg tar vekk det meste av skinnet som er grillkrydret, det smaker jo ikke noe særlig godt, og så tar jeg slaskekjøtt og ben og trekker kraft på det. Men man får jo tak i gode kyllingfonder også, så man kan bruke det og kyllingfileter.

Det beste er å dele kyllingkjøttet i terningsstore biter og steke ikke så mye om gangen. Tar en god klakk med smør og legger kyllingterningene i og strør mye av krydderblandingen på, derfor ganske viktig at det er litt smør i, sånn at krydderet ikke blir brent, men at det blir på en måte slags krydret ghee ut av det. Og så heller man alt over i suppegryten og gjentar med smør og kylling og krydder igjen.

Det var litt artig at denne kom opp igjen nå, jeg har ikke laget denne suppen på et års tid og så hadde vi gjester til middag for en ukes tid siden hvor mannen min laget den. Det var utrolig godt altså. Og veldig passende på denne tiden av året.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.