Er du travel eller stresset?
Jeg får ofte kommentarer som "nå må du stresse ned".. Og ja, jeg er nok til tider stresset, men samtidig så kjenner jeg at mye av det jeg styrer og steller med er utrolig hyggelig. F.eks. nå før jul har jeg endel julebord - og det er da hyggelig å gå i sosiale tilstelninger? Hyggelig å gå på revyer.. Og det kjenner jeg ikke på som stress, men joda, hverdagen er travel.
Jeg sitter i noen styrer og stell - men det er da ikke ubetinget noe som påfører meg stress? Så lenge det er lystbetont og man syntes ting er givende - så er det vel ikke stress? Men jeg merker jo at når det blir rolig rundt meg og jeg setter meg ned så er jeg sliten og hodepinen kommer snikende, men samtidig så ser jeg tilbake på mange hyggelige stunder og opplevelser.
Føler begrepet "stress" blir litt missbrukt. Det er da en vesentlig forskjell på stress og travelhet? Jeg har en ganske full timeplan, og det som gjør meg stressa er dårlig samvittighet over at jeg ikke rekker over alt og alle, som jeg så veldig gjerne skulle ha gjort. Og jeg blir nesten litt irritert når folk kaller meg "Tårnfrid", jeg har en full timeplan, jeg har mange baller i luften, men jeg er IKKE stressa, jeg er bare travel. *jooooda - enkelte perioder er stressende, men de periodene går jo alltid over*
Hvordan er det med deg? Er du stressa? Eller er du bare litt over middels travel?