Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Einar Gelius

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 12:44   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Plass i kirken til alle, ja. Men jeg synes ikke kirken som arbeidsgiver skal forholde seg til akkurat det. En hvilken som helst annen arbeidsgiver hadde sannsynligvis kvittet seg med ën slik ansatt før det hadde gått så langt som det har gjort i dette tilfellet.
Og kanskje er det ekstra uheldig at det er nettopp sex-boka som blir dråpen for biskopen. Kirken kan helt klart trenge et oppgjør med fortiden når det gjelder synd og skam rundt sex. Men det oppgjøret bør kanskje komme fra noen som vil kirken vel. Ikke fra en mediekåt dust som er ute etter å mele sin egen kake.

Jeg tror ikke arbeidsgiveren min hadde hatt en veldig sterk sak om jeg på privaten hadde gitt ut en kontroversiell bok (om det kan kalles det?). De ville/ kunne selvsagt gått inn for å få meg ut på andre måter, men sparken tror jeg neppe de kunne gitt meg.

Om han har gitt ut boka i form av sitt yrke som prest og bundet den opp mot sitt ansettelsesforhold i kirken vil det selvsagt være litt annerledes, jeg blottlegger at jeg ikke vet noe om boka nå. Har ikke lest den, kun hørt bruddstykker av debatter om den.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.