Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-10, 15:08   #11
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Trist sak og komplisert sak. Synes ikke norske myndigheter skal gjøre noe unntak for moren, men noe må gjøres for barna. Hvordan det skal ordnes ser jeg dog ikke.

Det at de er statsløse er noe som må ordnes opp i på ett eller annet tidspunkt. Om ikke India vil ta ansvar for dem og anser de som norske, burde muligens Norge ta grep. Men hvordan?

At folk prøver å lure seg unna systemet på denne måten gjør meg så sint. I allefall når det kun er egosentriske grunner som tilsynelatende er motivet. Hadde det vært et større perspektiv hadde jeg muligens skjønt det, men her er det to barn som blir dratt i midten på grunn av denne kvinnens ønske om barn. Slik jeg kan se det vil det ikke ende i noen lovendring som kan resultere i hjelp til flere, ytterligre rettferdighet, tvert i mot. Nei, hun har rett og slett kjøpt to spedbarn. Godtar vi dette kan konsekvensene bli adskillig mer tragisk i fremtiden.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
dilemma, india, surrogat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.