Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor nøye bør man følge 36-kilosgrensen på en beltestol?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-10, 13:18   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor nøye bør man følge 36-kilosgrensen på en beltestol?

Dårlig formulert overskrift, men sprøsrmålet er altså:

har et barn som akkurat har rundet 36 kg liten/ingen nytte av å sitte i en beltestol, (mtp belastning og skader på indre organer og hofteutglidning) ved eventuell krasj? Eller er det fremdeles noe å hente på å bruke beltestol?

Er det noen som umiddelbart har noen gode svar (eller som vet hvor man finner et rimelig entydig, klokt svar på det?)

Jeg har selvsagt diskutert med min samboer og hans familie, og de mener som vanlig at jeg er mer enn middels sær (som i unødvendig streng) når det gjelder sikring av barn i bil...

Min jente er altså 9,5 år , 145 cm høy, drøye 36 kg og får fint plass høydemessig i sin beltestol... Og jeg har til nå sagt at hun må bruke beltestol. (ser ingen grun til å ta av ryggen og bare bruke pute (med horn) så lenge hun får plass inni hele beltestolen. De vil helst bare bruke pute, hvis de må bruke noe...
Guttungen er 5,5 år, ca 20 kg, og der aksepterer de litt lettere at jeg krever beltestol, selv om de stadig antyder at de har jo pute...

Men altså, hovedsprøsmålet: veies sikkerhetsgevinsten med hoftehorn opp når barnet passerer 36 kg??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.