Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Næringsrik mat til veldig kresen 5-åring?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 01:55   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Næringsrik mat til veldig kresen 5-åring?

Nå må storesøster begynne å spise! Men jeg trenger virkelig hjelp. Jeg er elendig når det kommer til matlaging. Jeg gjør så godt jeg kan, men det hjelper ikke på motivasjonen når storesøster aldri spiser noe særlig.

Brødmat er hun ikke særlig glad i, hun spiser max en halv skive til frokost.
Havregryn/havrefras med melk liker hun.
Hun liker pasta, stekt kjøttdeig (men overhode ikke noe med saus).
Hadde hun selv bestemt hadde hun spist grøt og pannekaker hver dag. Men det er det vedlig sjelden vi har.
Den eneste grønnsaken hun spiser er gulerøtter, de må være rå.
Gryteretter kan hun spise om de kamufleres i rømme.
Laks likte hun en liten periode, men så ble det full stopp.

Hun er bleik og har mye vondt i magen. Hun er ikke tynn, men jeg er bekymret for om hun i det heletatt får i seg noe med næring. Nå har hun hatt feber i 12 dager og jeg tror resten av vinteren kommer til å bli tøff for henne om hun ikke får i seg riktig mat.

Jeg pleier å lage vafler med havregryn og gulerøtter og uten sukker. Kan dette erstatte noen brødmåltider?

Hvordan kan jeg ellers få i henne næringsrik mat? Hun er livredd for å prøve noe nytt. Somregel så "tvinger" jeg henne til å smake en liten bit, men uansett hva det er så sier hun at hun ikke liker det.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.