Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

365 egenmeldingsdager i året?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-11, 09:35   #20
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 365 egenmeldingsdager i året?

Uansett hvilken ordning som praktiseres så vil det finnes de som utnytter systemet, så spørsmålet blir vel heller om man skal la denne gruppen ødelegge for et tiltak som kan få sykefraværet ned? Jeg har ikke satt meg godt nok inn i dette forslaget om 1 år med egenmelding, så akkurat det kan jeg ikke uttale meg om.

For egen del så har iallefall innføring av IA gjort at jeg i større grad kan være hjemme en dag eller 2 med egenmelding istedet for å dra til legen og kanskje bli sykemeldt ut uka, selv om jeg egentlig kanskje kunne vært klar for jobb allerede torsdag. Det er mye lettere å se det litt an nå, syns jeg. Om jeg våkner med feber på mandagsmorgenen så vet jeg at jeg ikke trenger å stresse med lege, før var det et mye større press siden man bare hadde 3 dager. Jeg er ikke noe mere borte enn før, så noe utnytting av at det jo er blitt enklere er det ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.