Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Tjorven lærer lavkarbo

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 21:51   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tjorven lærer lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det blir jo litt kategorisk sagt, med mindre du snakker direkte til Tjorven da. Jeg har jo sagt det før, men mannen min (og andre jeg kjenner) lever ketogent og stortrives slik. Jeg gjør det ikke, men de gjør det og det passer for dem. Og vanlig mat? Ketogent kosthold krever da ikke annen mat enn helt vanlig mat? Eller mener du "et normalt kosthold"? Jeg tror jeg skjønner hva du mener altså, men det er stor forskjell på folk, og mannen min er jo veldig glad ingen skremte ham fra å leve ketogent fordi det er så "skummelt". Han har nemlig aldri trivdes så godt på et kosthold før, og har levd slik i nærmere ETT år nå og gått ned over 30 kg. Uten å telle, uten å være manisk, han elsker nemlig maten og føler ingenting er noe offer.
Jeg har jo merket meg at du er veldig anti-ketose, men det er ikke til å komme fra at det faktisk finnes mange som stortrives med å leve slik og som har helt utrolig effekt av det.

Har han vært hos lege og tatt blodprøver for å sjekke om han får i seg alt han trenger av vitaminer og mineraler, målt kolesterol osv. Du vet jo jeg er skeptisk til ketose sånn generelt sett ( ) og det på bakgrunn av at de kostholdanbefalingene man har i Norge (Norden) er basert på at man skal få i seg det man trenger av næringsstoffer, vitaminer, mineraler og sporstoffer. Også i forhold til å ikke få i seg for mye av noe (fettløselige vitaminer kan jo være toksiske om man får dem i for store mengder). De er riktignok ikke ment for dem som slanker seg (eller skal gå opp i vekt, eller er syke), men om man slanker seg over lengre tid, ved å følge et ganske alternativt kosthold i forhold til anbefalingene, så da bør man jo følge opp med legekontroll for å sjekke at feks kolesterolet ikke er skyhøyt som følge av inntak av mye mettet fett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.