Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Tjorven lærer lavkarbo

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 22:45   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tjorven lærer lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Det går ikke an å være uenig i at man går glipp av vitaminer og mineraler ved å leve ketogent, all den tid det faktisk er slik at det er ting man feks får fra grove korprodukter, som man ikke helt uten videre får fra andre steder.

Man går ikke nødvendigvis glipp av vitaminer og mineraler bare fordi man i stor grad unngår kornprodukter. På samme måte som man ikke nødvendigvis går glipp av for eksempel jern og proteiner om man er vegetarianer. Det handler om å være bevisst i sitt valg av matvarer.

Det sagt - selvsagt må man være ekstra obs når man kutter ut enkelte matgrupper fra kostholdet, slik at man ikke får for lite av viktige mineraler, vitaminer, sporstoffer, etc.

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Og all den tid kostholdrådene er basert på en vurdering av all forskning som er gjort, så synes jeg faktisk det er ganske hårreisende å forkaste det og si at man ikke tror på det, fordi det er noen forskningsrapporter som tyder på noe annet. Disse forskningsrapportene har jo også vært med i det grunnlaget som ble vurdert da kostholdrådene ble laget - men de ble veiet og funnet for lette. Og si at man likevel velger å tro på det, synes jeg stiller i samme kategori som å tro at man får autisme av MMR-vaksine (rødprikk meg gjerne, folkens, men jeg mener det ).

Jeg har ikke lest forskningen grundig, men har det ikke kommet flere studier i det siste som viser at det er litt for enkelt å bare stole på "Det du inntar må du forbrenne kalori for kalori"-tankebanen? Det finnes prosesser (for eksempel dette med å holde et stabilt og lavt blodsukker) som det ikke tas hensyn til. Såvidt jeg vet er man riiimelig treige med å endre de kostholdsrådene som vi allerede har. Det er ikke nok med en eller to studier som motbeviser det man alltid har sagt. Jeg føler det ligger ganske mye prestisje i dette, jeg.

Når det gjelder MMR-vaksine og autisme, så har det blitt tilbakevist som ikke bare slett forskning, men regelrett svindel. Så, nei, det er ikke i samme kategori.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.