Kan en statsminister bli for profesjonell?
Ja, det er det jeg lurer på idag. Kan en statsminister bli for profesjonell?
Jeg har merket meg Jens Stoltenbergs manglende "følelser" i det han snakker om. Når han blir konfrontert med påstander så har han "automatiske" svar som virker tillært og han legger lite følelser og engasjement i det han sier. Jeg er veldig skuffet over han som statsminister, og jeg tror ikke jeg er alene. I utgangspunktet så var jeg skeptisk til han som statsminister tidligere også. En kan si mye om Kristin Halvorsen, men når det gjelder å ha engasjement så er hun god. I samme åndedrag må jeg nevne Karin Andersen (SV). Hun virkelig kjemper for de svake og har blant annet prøvd å levd på sosialstøtte for å se hvordan det ville være. Noe hun erfarte var umulig, etter hva jeg har hørt.
En leder for et så stort parti som AP bør ha et engasjement og en motiverende måte å være på for å få med seg medlemmene. Slik Jens Stoltenberg framstår nå er er han lite engasjert og han lytter ikke ordentlig til det som blir sagt. Han "glir unna" når han svarer journalister. Det samme så jeg da Strøm Erichsen var på besøk på Molde sykehus. Hun svarte noen av de ansatte på en arrogant og ekkel måte i et tv-innslag jeg så.
Jeg håper Norge snart for en god leder. Vi trenger det slik jeg ser det.
|