Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.
Problemet er jo for lite bemanning. Syns ikke "det de har" er godt nok! 
Det er jeg enig med deg i, men det er jo ikke legevaktas feil. Jeg syns altfor ofte de som jobber på legevakta får skylda for politiske prioriteringer og dårlig ledelse.
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
2 timer i varm, tett luft er ikke ideelt med falsk krupp (vi måtte til slutt be om å få flytte, og måtte holde ham ut av vinduet mot Anker hotell...) og jeg synes vel i utgangspunktet at et barn som bare er 6 måneder og nesten ikke puster bør prioriteres.
Selvfølgelig er det dumt og jeg sier ikke at de ikke gjorde feil. Men det går jo an å f. eks. gå ut?
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Vi havnet på Ullevål også forøvrig.
Vi har blitt sendt videre fra legevakta to ganger. Første gangen var vi på legevakta i over fire timer. Det var lang tid, det var skummelt, men mest sannsynlig aldri fare for liv. Andre gangen gikk litt fortere fordi alle visste hva det var, men allikevel ventet vi i godt over 2 timer. Det veldig få vet, er at ofte forlanger Ullevål svar på en hel haug prøver før legevakta "får lov" til å sende pasienter videre til dem, noe som gjør at legevakta får skylda for å være lite effektive.
Jeg skulle ønske vi hadde en mye bedre legevakt, men jeg syns ikke ventetiden nødvendigvis er det jeg syns de bør gjøre noe med først.