Sv: Bloggeren Voe og slemme internettet
Opprinnelig lagt inn av mrc, her.
Faren er vel høgskolelektor innenfor IT mener jeg å huske, og har vel det som sin primære jobb. Jeg vet ellers ikke hvordan evt. overformynderiet kommer inn i en slik sak i henhold til håndtering av barns penger? Men det er vel trolig satt opp et firma som inntektene går til, som igjen betaler lønn.
Hun har vel ellers jobbet mer for å bli kjent enn en del av "tv-talentene". Kanskje det også er ved full bevissthet det som skrives, fordi man vet hva "markedet vil ha" og at pengene man tjener kan komme godt med etter hvert....
Jeg føler uansett at det blir en "heksejakt" for å grave opp dritt om toppbloggerne på dette området. Joda, det de skriver kan man godt synes er tåpelig, overfladisk, narsissistisk osv. Men kanskje man bare er smart også og innser at dette kan gi mer penger enn ekstrajobben på Rema, gå med avisen osv. Det er her mange som prøver seg, men få som lykkes - og joda, som for mange artister hjelper det stort med et godt utseende.
Jeg er helt enig i mye av kritikken, og ønsker ikke at mitt barn gjør noe sånt. Men jeg syntes det er fint at foreldrene har deltatt aktivt og passet på at ting går greit for seg (så langt man kan påstå at dette er greit). At de har opprettet firma for å administrere det hele må jo bare være positivt, de velger tross alt tjene penger i lovelige og kontrollerte former. Bra lærdom for Voe det.
Er veldig enig med deg. Greit nok så er det betenkelig å la en 15 åring utsette seg selv for dette, men VELDIG mange 15 åringer gjør dette, forskjellen er bare at Voe har lykkes... om man kan si det sånn. 
|