Sv: Tree
Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.
Ja, og jeg syns egentlig det er ganske trist at det er sånn. Her leser jeg jo at jeg egentlig bør holde kjeft fremfor å snakke (dårlig?) engelsk når det er andre nordmenn tilstede, men jeg kommer ikke til å gjøre det altså. Jeg tror at en engelsktalende vil syns det er kjekt å snakke med meg uansett. :innbilsk:
Og jeg syns faktisk at det er fantastisk flott at Solberg-brødrene snakker så dårlig engelsk, for da tør flere å hive seg utpå. 
Egentlig så quotet jeg feil melding. Uansett, det er synd at det er sånn, det er jo bedre at man snakker og snakker dårlig enn å ikke tørre å si noe. Jeg var selv tidligere ikke så trygg på engelsk. Vi flyttet til Italia når jeg var barn og bodde der i en periode. Da ble det italiensk som ble prioritert og jeg lå etter når vi flyttet tilbake. Når jeg var 27 dro jeg på to ukers språk-kurs på Jersey og det var godt å konstatere at jeg tross alt ikke var så dårlig. Deretter har det gått oppover og nå kommuniserer jeg sikkert halvparten av tiden på engelsk når det gjelder jobben. Jeg kom over en grense der jeg plutselig ikke skammet meg for at jeg ikke snakket perfekt og det var nok engelskkurset som hjalp meg.
Når vi f.eks. snakker med en utlending så syns jo vi at det er bedre at han prøver seg og snakker litt norsk i stedet for at han ikke sier noe als. Sånn å vi tenke syns jeg.
|