Hunder i barnehagegarderoben - ok?
Jeg må bare spørre her, fordi jeg og mannen er så SIKRE på at det vi mener er en selvfølge, mens en annen barnehagemamma tydeligvis mener at vi er helt på jordet.
Altså: I dag var det fjerde gangen på 1-2 måneder at en av de andre barnehagemammaene tok bokseren sin inn i garderoben i barnehagen, og fjerde gangen at vi har måttet trøste våre egne redde unger, og be henne pent om å ta den ut. Eller, første gangen så ba jeg henne ikke ta med hunden ut, jeg var for sjokkert over at det i det hele tatt skjedde, og for opptatt av å få to gråtende barn med meg inn i den andre garderoben.
Jeg vet at det er synd at barna mine er redde for hunder. Vi jobber med å gjøre dem tryggere, blant annet ved å hilse pent på gamle, dorske, bustete, lille Buster som naboen eier. Men vi er nå ikke helt i mål enda, og de ER redde. I dag foreslo damen at ungene kunne komme og hilse på hunden i stedet for at hun skulle ta den ut, men da var Storebror allerede skremt, og følte seg allerede invadert. Skal han hilse på så skal det skje på hans premisser!
Da mannen min sa fra til personalet så ble det visst litt dårlig stemning av det hele... (presiserer: Da ble hundedamen sur)
Men det ER vi som har rett, er det ikke? Å ta med en HUND i en barnehagegarderobe (selv om garderoben er romslig), det GJØR man da bare ikke?? Særlig når man VET at det er barn der som er redde??
(Siden jeg prøver å kalibrere vårt verdensbilde her, så er det helt greit med svar som ikke bare jatter med, altså! )
Sist redigert av Polyanna : 26-02-07 kl 21:36.
|