Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan kan jeg sminke badet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 21:25   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kan jeg sminke badet?

Vi har et aldeles grusomt bad i sokkelen. Én ting er at det ikke fyller våtromsnormen, vi bruker uansett hovedbadet til dusj, men det er så stygt at vi ikke orker å bruke toalettet. Det er jo litt synd, for det er praktisk å ha et toalsett tilgjengelig i hver etasje.
Det beste hadde selvsagt vært å hevet seg i gang med skikkelig renovering, men hvis vi kan sminke det til å bli litt mindre ille, så foretrekker vi egentlig å ta hovedbadet først (når vi gidder og føler at vi kan ta oss råd til det).

En kollega av meg har malt badet i en leilighet hun eier (og der hennes voksne barn bor) med skipsmaling. Hun var strålende fornøyd med resultatet, og det har holdt seg bra. Men jeg er skeptisk mtp at jeg ikke aner hvilke stoffer slik maling inneholder. Og for vår del spiller det strengt tatt ikke så stor rolle at det holder fukt ute, for vi tenker uansett ikke å benytte rommet til dusj, kun som toalett.
Rommet har en slags tapet på veggene og linoleum på gulvet. Sluket ligger ganske langt nede i gulvet, og linoleumet er på et vis "brettet" ned i sluket. Det må gjøres noe med både gulv og vegger.

Så spørsmålet er: Har dere tips til hvordan vi rimelig og effektivt kan sminke badet til å bli litt mindre stygt? Her snakker vi ikke varig løsning, men et tiltak som gjør at vi kan utsette storoppussing noen år. Det skal ikke brukes som våtrom. Og har noen av dere peiling på skipsmaling og hvilke stoffer slik maling inneholder?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.