Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Status for leksehjelpordningen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 09:01   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Status for leksehjelpordningen

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7488363

Et halvt år etter at leksehjelp ble innført i alle landets kommuner, er lærere og foreldre sterkt i tvil om målet med reformen er nådd.

Vi har jo hatt flere diskusjoner om denne ordningen her inne men jeg lager en ny tråd. Jeg er veldig enig i det jeg leser om ordningen så langt. Det var gode intensjoner som nok igjen har slått noe uheldig ut.

Leksehjelp ordningen på vår skole er greit lagt opp men den er med SFO ansatte og andre assistenter. Vesla synes det bare var kjedelig og "bråkete" og ville heller leke på SFO, så hun fikk slippe leksehjelpen fra nyttår. (Hos oss er det også slik at de uansett ikke får lov å gjøre den leksen de skal gjøre hjemme på leksehjelpen, lærerene er veldig klare på dette!)

Jeg har også merket meg at på de elevene som denne ordningen kanskje var spesiellt ment for, ikke nødvendigvis har takket ja til dette tilbudet. Dette er ofte elever som ikke går på SFO uansett men som går rett hjem etter skolen.

Men her er det sikkert mange forskjellige erfaringer

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.