Sv: Vil ha barna tilbake på vekta
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Jeg tenker at det må gå an å gjøre ting litt mer elegant enn da vi var barn. Tiden da man sto i kø i bare trusa er forhåpentligvis forbi. Enerom bør være en selvfølge, kanskje det kan gjøres i forbindelse med vaksinering? Veiing med bukse og genser er dessuten nøyaktig nok. Det bør være mulig å gjøre denne veiinga litt naturlig så det ikke får preg av kjøttkontroll?
Det veies i dag også. Jeg har tre tantebarn som går i samme klasse. De ble veiet i hvert fall én gang på barneskolen. Det skjedde i enerom, men barna presset hverandre til å fortelle resultatet etterpå. "Ha,ha, den tykkeste i klassen veide like mye som to av oss til sammen! Ha, ha!" var kommentaren fra en av tantebarna mine. Det var ingen snill latter, og det var tydelig at det beste var å være tynnest. Jeg ble rasende av denne og en annen "tjukkas"-kommentar fra svigerinnen min, og sa hva jeg mente om skoleveieing og kommentarer om andres vekt.