Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

7-seter

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-11, 11:27   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 7-seter

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Såpass. Da skal vi ikke ha den. Jeg synes nemlig touran også er noe herk på vinterføre, den er for lett foran og tyngden sitter for høyt til at den er helt stødig synes jeg. Altså det går helt fint og jeg har definitivt kjørt verre biler, men jeg ønsker meg en skikkelig stødig sak som kommer frem overalt. Og håper de egenskapene finnes for en eller annen sjuseter.

For lett foran? Strengt tatt er det veeeldig få, om noen, biler med motoren foran og forhjulstrekk som man skal kunne kalle for lett foran. Optimalt sett kan man si at vektfordelingen til en vil skal være nesten 50 %, med litt tyngre mot delen som har hjuldriften. Blir vektfordelingen for skjev gir det langt flere ulemper. Med mer tyngde i front vil man på vinterføre kunne få at bilen blir mer understyrt, og mindre skjer når man svinger. Hvis man mener den er for lett fordi man ikke få trykk nok ned på hjulene, så er det strengt tatt en annen type problem.

Tyngdepunktmessig skiller den seg også lite fra en vanlig personbil. Samtidig er det av flerbruksbilene med best styrerespons og med gode tilbakemeldinger fra underlaget. Her er det vel bare S-Max i klassen som kan sies å være bedre. Jeg ville imidlertid ungått modell med sportsunderstell, selv om det på enkelte område rher kunne gjort den bedre, så går det for mye ut over komforten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.