Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lofoten

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-11, 00:39   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Lofoten

Jeg pusler litt med tanken om ferie til Lofoten i sommer. Jeg har så vidt vært et par mil nord for Trondheim, ungene har ikke vært så langt en gang.

Jeg har ikke begynt å søke så mye frem til hva og hvor, men kanskje jeg kan få gode tips her?...

Kona til søskenbarnet mitt er fra Lofoten, og hun pleier å reise dit med barna hver sommer. De tar toget og søskenbarnet mitt kommer etter 1-2 uker senere. Jeg har ikke tenkt å mase meg inn på de, men jeg tenker litt på å reise rundt samme tiden som de (dersom jeg får ferie samtidig). Og jeg kommer selvsagt til å høre med henne om tips også.

Jeg regner med at vi også tar toget. Minipris på toget blir nok den rimligste løsningen for meg. Ungene er ikke glad i å kjøre bil og er fortsatt plaget med bilsyke til tider. I tillegg så er jeg alene med ungene og orker rett og slett ikke å bruke mye av ferien på å kjøre nordover.

Jeg tror vi må leie bil der, for å basere seg på offentlig transport tror jeg blir lite "effektivt". Jeg har ALDRI leid bil før, så jeg er litt skeptisk, særlig siden jeg ikke er så glad i ukjente biler. Kanskje noen vet om greie leiebilfirma i Bodø (blir det smartest å leie der, eller er det bedre å komme seg "over" først?).

Hvor er det rimelig og enkelt å bo? Vi trenger ikke høy standard. Bare det er seng til alle og ikke helt falleferdig. Barna mine er vant til ferie på selvbetjente hytter i fjellet, så det meste går greit. De hadde sikkert bodd i telt om de fikk velge, men jeg tror ikke vi drasser det med på toget altså. hehe Må en bestille lenge i forveien, eller kan en finne hytte/rom på kort varsel? Er det en fordel å ha en base og reise rundt derfra?

Så ønsker jeg selvsagt tips til hva en MÅ få med seg! Jeg regner med at vi kommer til å ha ca en uke, og jeg tror det blir begynnelsen av august.

• Museer kan være greit, hvis vi på forhånd har en ide om hva slags. Da kan vi lese litt på forhånd og få mye mer ut av besøket.
  • De er glad i gå tur, så et barnevennlig turmål eller to bør vi få med oss.
  • De elsker å bade, og jeg tror de vil prøve vannet nesten uansett temperatur.
  • Mor er ikke kjempesjøsterk, men klarer meg noenlunde. Barna vet jeg ikke helt, siden deres erfaring med båt stort sett er enten kano eller ferge.
På forhånd takk for alle idéer!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.