Er du hemmelighetsfull i statusfeltet på FB?
Jeg har jo endel tenåringer (elever) på min venneliste og i den alderen er de jo gjerne litt dramatiske, så det dukker gjerne opp statuser av typen "ÅÅÅÅÅ! for noe DRITT! " eller "For en helt forferdelig dag!!!!!" og sånn. Ofte viser det seg at de har mistet en 20-kroning eller at de har prøve dagen etter eller sånt, så jeg lar meg ikke bevege nevneverdig av tenaringsdramatikken.
Men voksne venner derimot - kjenner jeg synes det blir litt underlig med voksne som gjør det samme. For det første kan det hende jeg blir litt bekymret. Også blir hele den hemmelighetsfulle greia litt merkelig - for hva er greia? Hvorfor lage dramatikk med å være hemmelighetsfull? Man føler at man pirker i noe privat om man spør hva som er i veien, men om det er så privat så bør man vel ikke engang si "A" på FB? Jeg synes det er en litt umoden/dramatisk form for FB-kommunikasjon, men jeg er kanskje litt i overkant streng da?
Om noe kjipt har skjedd kan man jo gjerne dele det og høste litt tiltrengt trøst og sympati - men hvorfor ikke bare si både a og b med én gang? Kanskje det finnes noen hemmelighetsfulle FB'ere her som kan kaste lys over saken? :forventningsfull&nysgjerrig: