Sv: At bolig var åsted for drap tilsier at boligen har en mangel
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Min første tanke var at dette var noe stort tull, såklart. Men hvis det faktisk fører til at prisen på huset blir lavere når man senere skal selge, så er det snakk om en verdiforringelse, samme om man selv føler at det ikke spiller noen rolle. Verdien på et hus er jo markedsverdi, ikke den verdien man selv føler at huset har. Men om dette burde telle så mye i dette tilfellet at man burde ha krav på å få kjøpet hevet, det er jeg likevel veldig skeptisk til.
@gnuri: Det var en referanse til en gammel tråd, ikke uttrykk for egne vaner eller preferanser. 
Hadde en kjapp diskusjon med mannen i morges, for jeg syntes i utgangspunktet det var teit. Men han mente at det kom i samme kategori som feks utsikt - ting som har betydning for pris uten at det egentlig har en verdi i seg selv utover at folk føler det er en fin ting å ha, og dermed vil det kunne gi økt pris sammenlinet med et hus uten utsikt. På samme måte vil det at noen har blitt drept i huset kunne føre til at man får mindre for huset, fordi folk synes at det er negativt i seg selv, selv om de verken tror på spøkelser eller det er kulemerker i veggen eller blodflekker på gulvet.
Jeg kjenner at jeg ikke ville likt å bo i "trippeldraphuset" selv, kun fordi jeg ikke ville likt å bo i et hus som ble kalt det av folk i nabolaget. Så sånn sett kan man jo si at det er en verdiforringelse?