Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)
Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.
Jeg gjentar at de ikke har aspartam i vaksiner.
Men selv om de hadde hatt det, og det finnes andre soetningsstoffer i drikkevaksiner for aa gi dem taalelig smak, sa mener jeg at man tross alt drikker sa lite vaksiner at hvis stoffene hadde vaert skadelig i saa smaa doser ville det slaatt tydelig og udiskutabelt ut hos de som ikke drikker en vaksine i aaret men litervis med lettbrus hver dag...
Saa selv om jeg deler din skepsis til aspartam og andre kunstige soetningsstoffer i mat saa er de aapenbart ikke saa giftige at de bittesmaa dosene man faar av aa drikke vaksiner med dem kan vaere noe problem.
Ok, da velger jeg å tro deg. Men da blir det enda mer idiotisk at fyren som blogget tilsvaret sier at Aspartam er ufarlig. I stedet burde han sagt at det er vissvass at de bruker Aspartam i vaksiner og ferdig med det. For som sagt, jeg ble skeptisk til hele bmogginlegget ene og alene på grunn av påstanden om at det ikke finnes forskning som sier at Aspartam er skadelig.
Ikke på den måten at jeg plutselig tror at vaksiner er bad-ass. Men jeg stoler ikke på at de kildene som er vist til nødvendigvis er SannhetenTM. I mine øyne skadet det troverdigheten totalt sett, og det er synd.