Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Lage selv, eller kjøpe ferdig?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 17:06   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff: Lage selv, eller kjøpe ferdig?

I omelett-tråden var det tydeligvis en variasjoner over hva folk synes man bør kunne lage selv og hva som er mest praktisk å kjøpe ferdig. Hva synes du er enkelt å lage selv, og hva synes du det er greiest å bare kjøpe? Selvfølgelig er det som regel alltid sunnest å lage ting selv framfor å gå for ferdigproduktene, men jeg tenker jeg mest på hva som går kjapt og sånn.

Her er min liste:
Lage selv: Omelett ()
Boller/pannekaker/rundstykker/vafler (bruker ikke poser)
Hvit og brun saus
Tomatsuppe og blomkålsuppe
Lasagne og pizza (bruker ikke poser og glass)
Potetstappe
Kålrotstappe

Kjøpe ferdig:
Brød (som regel)
Kjøttkaker/karbonader/fiskepinner o.l
Andre supper og sauser enn de nevnt over
Tacokrydder ( )
Juleskinke, sursild, rullepølse (sånne ting blir jeg alltid meeget imponert over at folk klarer å fikser selv.)
Surkål
Syltetøy
Saft

Det er sikkert mange flere ting jeg kjøper ferdig, men dette er de jeg kom på i farten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.