Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
Nå er jeg nesten aldri på kino, så det kan selvsagt ha noe med saken å gjøre, når jeg sier at jeg til dags dato aldri har opplevd at noen har sittet og fiklet med telefonen sin under en film. 
Jeg kan ikke tenke meg jeg ville blitt irritert om noen sjekket en tekstmelding diskret nede i veska, men mobiler gir fra seg et ganske kraftig lys, så jeg vil tro jeg kunne blitt lettere irritert om noen satt og surfet i stedet for å se på filmen.
Jeg blir mer irritert av folk som konstant sitter og småskravler seg gjennom en film, og jeg er vel ennå husket som "den høygravide burugla," som ga to jentunger bak seg grei beskjed om at neste gang de ville treffes for å skravle, så kunne de gå på cafe i stedet for på kino.
At folk snoper, hoster og rører på seg gidder jeg ikke bry meg med. Jeg forventer faktisk ikke fullstendig taushet og ro når jeg går på kino, all den tid kinolokalet er et offentlig sted som tiltrekker seg ulike folk. Vil jeg ha total tyssnad og full konsentrasjon, leier jeg filmen på DVD og skrur på kinolyden her hjemme, en dag jeg har barnefri.
Og forresten - de gangene gubben min sovner når vi - en sjelden gang er på kino - og han sovner stort sett alltid, så får han en kraftig albu i siden, og det fra meg. For han snorker så det synger.