Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp til feriedilemma

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-11, 22:01   #1
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp til feriedilemma

Vi klarer ikke bestemme oss.

Vi er to barnefamilier som skal på tur sammen i sommer. Egentlig har vi holdt av et hus i Grebbestad (like utenfor Strömstad, Sverige). Men nå snublet jeg plutselig over et større hus like utenfor Ebeltoft (Danmark). Ingen klarer å ta en avgjørelse!

Pro Grebbestad: Det er kort å kjøre dit. Det er gangavstand til Grebbestad med butikker og spisesteder (og en mulighet for to og to voksne til å ta seg en tur ut en av kveldene, om det skulle friste).
Con Grebbestad: Eierne av huset vi leier bor på samme tomt - vi aner ikke hvordan de er. Det er litt smått der og litt lite å finne på, kanskje?

Pro Ebeltoft: Det er en bedre romløsning med tanke på sovearrangement. Det er kortere vei til stranda. Det er like i nærheten av Djurs sommerland.
Con Ebeltoft: Det er betraktelig lengre å kjøre dit + en fergetur i mellom (jeg hater båt). Det er veldig nærme vannet, vi må overvåke barna hele tiden (noe jeg forsåvidt gjør på fremmede steder uansett). Det er 5 minutter å kjøre inn til selve Ebeltoft. Jeg vet ikke om det betyr at det ikke egner seg å spasere inn om vi trenger miljøforandring.

Prisen for leie i Sverige er nesten helt lik som leie + fergetur med bil i Danmark, så det har ikke noe å si for utfallet.

Noen som vil komme med innspill?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.