Hjelp til feriedilemma
Vi klarer ikke bestemme oss.
Vi er to barnefamilier som skal på tur sammen i sommer. Egentlig har vi holdt av et hus i Grebbestad (like utenfor Strömstad, Sverige). Men nå snublet jeg plutselig over et større hus like utenfor Ebeltoft (Danmark). Ingen klarer å ta en avgjørelse!
Pro Grebbestad: Det er kort å kjøre dit. Det er gangavstand til Grebbestad med butikker og spisesteder (og en mulighet for to og to voksne til å ta seg en tur ut en av kveldene, om det skulle friste).
Con Grebbestad: Eierne av huset vi leier bor på samme tomt - vi aner ikke hvordan de er. Det er litt smått der og litt lite å finne på, kanskje?
Pro Ebeltoft: Det er en bedre romløsning med tanke på sovearrangement. Det er kortere vei til stranda. Det er like i nærheten av Djurs sommerland.
Con Ebeltoft: Det er betraktelig lengre å kjøre dit + en fergetur i mellom (jeg hater båt). Det er veldig nærme vannet, vi må overvåke barna hele tiden (noe jeg forsåvidt gjør på fremmede steder uansett). Det er 5 minutter å kjøre inn til selve Ebeltoft. Jeg vet ikke om det betyr at det ikke egner seg å spasere inn om vi trenger miljøforandring.
Prisen for leie i Sverige er nesten helt lik som leie + fergetur med bil i Danmark, så det har ikke noe å si for utfallet.
Noen som vil komme med innspill?
|