Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kraftstasjon 200 m unna boligen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-11, 09:41   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kraftstasjon 200 m unna boligen

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Nå har huset nesten alt vi trenger og ønsker oss, hovedsaklig er beliggenheten med friområder, fotballbaner, svømmehall, skole og masse barnefamilier, rett i nærhet av min mor og gangavstand til alt. Det er ikke ofte disse boligene kommer for salg, og det begynner å haste for oss som selger boligen vår nå og skal flytte til sommeren.

Men om det er en dur fra kraftstasjonen som faktisk kan høres, vil det være veldig sjenerende støy for meg. Får sende min mor på en liten lyttetur i kveld. (kanskje liten vits når hun allerede hører litt dårlig.....)

Helseforhandleren.no selger forresten mye strålingbeskyttelsestæsj....

Men altså, Amelie. Om det er et hus du har veldig lyst på, så er det jo greit å gjøre en fornuftig vurdering over eventuelle negative faktorer:

Lyd fra kraftstasjon: Det kan dere sjekke og finne ut selv om det er et problem for dere eller ei.

Strålingsfare fra kraftstasjon: Den var 200 m unna? Da er det (om det ikke er en svært spesiell greie) ikke noe magnetisk felt helt borte hos dere. Dette kan man måle eller beregne. Og det har et konkret svar. Det er ikke noe som man bør høre etter hva folk som ikke jobber med det synseføler om. Og om noen her i alvor mener at det er noe magnetisk felt så langt unna, så ønsker jeg at de skal spa opp beregningene de har gjort på det.

Anyways, du skal heller ikke høre på meg, men sjekke kraftselskapet og få vite hva slags effekt det har, i samme omgang høre om de forventer noen utbygninger og så kan du ta kontakt med statens strålevern og høre hva de sier.

Produkter på helseforhandleren virker ikke mot magnetfelt. Det kan jeg flatt ut garantere.

Radon: Sjekk med kommunen om de har gjort målinger i nærheten, og gjør egne målinger om du kjøper huset. Vær forberedt på at det kan være at det må utbedres.

Verdistigningsproblemer, problemer med å selge etterpå, det kan dere avgjøre best selv, om dere er så sikre på å bo lenge i huset at det ikke spiller noen rolle.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.