Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 10:05   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Et sted (som kanskje får bystatus om ikke alt for lenge ?) ca 30 min unna Oslo. Her har vi alt vi trenger, inkl stort shoppingsenter og utesteder/spisesteder. Kulturelt tilbud som er bra. Offentlig kommunikasjon er kanskje ikke det aller beste etter hva jeg har hørt, men det er der og siden jeg ikke kan benytte meg av det, pga at jeg er avhengig av bil i jobbsammenheng, så tenker jeg ikke noe over det.

Gangavstand til skole, barnehage, marka med skiløype 0g en kjapp sykkeltur/gåtur unna lysløype og "sentrum". 15 minutter å gå til nærmeste badested eller en biltur unna en innsjø med mange fine bademuligheter.

I tillegg bor vi i en liten sløyfe med gode naboer, og kun trafikk til husene. Så ungene kan uten problemer leke fritt i veien utenfor her.

15 min til nabobygda, hvor familien min bor (og som vi flyttet fra for 3 år siden....bygda altså .) Så om vi trenger barnepass, eller de eller vi vil svippe innom hverandre, så er vi kort kjøring unna hverandre.

Mannen sin bror med familie, bor 25 minutter den andre veien, og dermed også helt overkommelig.

Jobber i Oslo og kan telle på en hånd de siste 5 årene som jeg har vært der på fritiden......har jo alt vi trenger her .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.