London i sommer - med 8-åring og 8-måndting :)
Vi skal til London i sommer - Vesla vil da være 8, og gleder seg vilt.Junior vil være 8 måneder, og jeg satser på at han gleder seg han med...
Men - vi har vært i London flere ganger på voksentur ( ), men ikke med barn. For å være ærlig, så kommer dette til å være femte gangen jeg flyr sammen med Vesla (vi har bare vært i Oslo sammen tidligere), og første gang med Junior. Jeg har flyskrekk, og gruer meg. Hva må jeg huske på når jeg har baby med på tur? Gode tips og råd? Vesla vet at jeg er redd, men heldigvis er Høstmannen en person som elsker og fly, og vi forklarer og forteller og Vesla er ikke bekymret i det hele tatt. Så jeg satser på at Høstmannen og Vesla sammen kan underholde Junior om det blir for ille. Selv vil jeg være mer opptatt av å hindre meg selv i å klore på dørene mens jeg hyler "slipp meg ut"....
Og spennende, deilige, travle London med barn - selvsagt parkbesøk, besøk i akvariet, London Zoo (Vesla elsker dyr), og museum!!! Og Rainforest Cafe... Og så fant jeg i går at Legoland finnes også der, utenfor London riktignok, men lell...Jeg liker ikke karuseller (hvor pysete kan jeg klare å høres ut i løpet av ett innlegg, egentlig? ), men Høstmannen og Vesla liker slike og Lego, og Junior liker å se på ting. Så det burde gå bra, sant? Noe annet man bør få med seg? Vi har ikke så mange dagene.
Nå vet jeg jo at det finnes babyer i London også, men er det noe særlig jeg bør tenke på i forbindelse med at jeg har Junior med?
Og hvordan i huleste får man til å ta et godkjent passbilde av knotten??? Det må man visst ha med, men med mindre jeg bruker skrustikke, ser jeg ikke at jeg skal klare å få den ungen til å ligge i ro med hodet...?