Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ratko Mladic arrestert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-11, 19:33   #8
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ratko Mladic arrestert!

For å utdype: Jeg går ut fra at det er like mange korrupte politikere med mafiakontakter blant bosnjaker som på serbisk og kroatisk side. Men nå var det krigsforbrytelser, ikke alminnelig kriminalitet, vi snakket om. Og enten snakker vi skikkelig forbi hverandre, eller så har du nettopp implisert at Srebrenica var til en viss grad rettferdiggjort fordi noen bosnjak-politikere "genererte hat". They had it coming. Som henrettelsen av Quisling.

Brutus, hvis du virkelig mener det etter å ha tenkt deg om, så har du ikke noe å gjøre i en rettsstat men bør sporenstreks utvise deg selv til Darfur.

Jeg var i Srebrenica, Brutus, som sanitetssoldat. Jeg tilbrakte dager i en mørk fabrikkhall hvor ofrene kom strømmende på fortere enn jeg kunne hjelpe dem og vi kunne høre skrikene fra de som ikke kom gjennom minefeltene. Jeg var med på tre mislykkede forsøk på å trenge gjennom de serbiske linjene for å evakuere folk fra et sykehus, men ambulansekonvoien ble drevet tilbake av veiminer og ild fra serbisk artilleri hver gang. Jeg jobbet i flyktningeleiren ved Tuzla airbase etterpå.

I de mediene du synes er så alt for vennlige mot all verdens muslimer så hører vi om de 7500 menneskene, for det meste unge menn, som ble henrettet våpenløse inne i byen. Men vi hører ikke om de mange som ble drept, såret, voldtatt eller skadd før eller under flukten, i minefeltene, av serbisk artilleri, soldater eller irregulære i skogene.

Det var de sistnevnte som fylte hjelpeplassen min inne i den gamle fabrikkhallen. Og hvem var flokken av skinnmagre mennesker som kom ut av skogen med infiserte skuddsår og ben opprevne av miner? De som ropte på familie de ikke ville få se igjen mens de rev ut infusjonskanylene mine straks de falt i søvn og begynte drømme? Var det korrupte politikere endelig drevet ut fra kontorene sine? Var det hardbarkede mafiosi jage ut av sine tilfluktssteder? Skjeggete fanatikere med halvferdige selvmordsbomber? Nei, Brutus, det var barn. DET VAR BARN FOR FAEN! De slaktet barn, ungdommer og eldre, og gutten som gikk ti kilometer på en minesprengt fot hvor knoklene hang hver for seg ned fra ankelen før en pakistansk infanterist bar ham til meg var å regne blant de heldige!

Det er med andre ord fullstendig irrelevant hvor mange korrupte og mafiabefengte politikere med dårlig ånde og penger fra skumle land det fantes blant bosnia-muslimer og bosnia-kristne. De skulle vært en sak for politiet eller i verste fall en lynsjemobb. Det som skjedde var at Jugoslavias egen Carl I. Hagen, Slobodan Milosevic, og hans likesinnede fant snarvegen til makt: De dårlige tidene er De Andres Feil. Funker hver gang. Makroøkonomi er vanskelig men enhver idiot kan skjønne at det er jødene/ muslimene/ homsene/ kulakkene som har skylda. Det er derfor jeg reagerer med å bli forbannet på deg. Ikke fordi jeg ikke innser at verden er full av uarresterte slasker.

Kort sagt, du kan arrestere hele den Bosniske nasjonalforsamlingen for min del. Du kan sitte og fable om hvordan de Svikefulle Mediene og Myndighetene ™ i alle saker fortier Sannheten (i hvert fall om de Onde Muslimene). Men hvis du vil ha en sivilisert samtale med meg så antyder du ikke en gang til at det er greit å straffe folk kollektivt. Det er forsåvidt derfor den gjenstridige terpingen din på muslimer i enhver sammenheng fra politikk til kakeoppskrifter irriterer: du er så innmari keen på å bygge opp et bilde av en ansiktsløs og truende fiende som ikke består av forskjellige individer men en truende masse av Fiender.
Og jeg har sett hvor det bærer.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 29-05-11 kl 07:24.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.