Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?
Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.
Får ikke håpe at mine utsagn provoserte deg, det hørtes igrunn ikke som mine ord. Det er klart det ikke er alle som har muligheten til å jobbe ved siden av kontantstøtten. Men mange er ikke klar over de forskjellige løsninger, om man ikke har barnehageplass eller ønsker å være mer sammen med barnet.
Det er like mye en generell holdning om at "det er bare å". Det er ikke alle det passer å "bare gå deltid", det var blant annet nevnt tidligere i tråden at det måtte vel gå an å få en nattestilling eller tilsvarende. Med den utdannelsen jeg har og den jobberfaringen, finnes det ikke nattevaktstillinger som ville passet til utdannelsen. Det går ikke an å tenke på andre løsninger enn å enten være hjemme, motta kontantstøtte og tape 25000 i måneden eller jobbe mellom 80 % og 100 % og ha barnet i barnehage.
Angående det med at deltid er så fælt er det ikke min argumentasjon. Jeg har bare merket meg at en av fanesakene for flere fagorganisasjoner er at alle skal få rilbud om heltidsstillinger og at man skal få slutt på alle deltidsstillingene.