Sv: Legalisering av narkotika?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Hvorfor i all verden vil dere støtte en sånn industri? Dere vet at de som pusher sterkere stoffer, som heroin, altså kriminelle, også vil overta markedet for de litt softere stoffene. Er det virkelig en sånn fremtid dere ønsker for barna deres?
Nå er jeg en av dem som enda ikke har tatt stilling til hva jeg mener om legalisering, verken av svake og sterkere stoffer. Det eneste jeg lurer på er om legalisering, helt eller delvis, kan bidra til å gjøre narkotika mindre lukrativt, med tanke på om det var lovlig, så ville det ikke være like mye penger i det. Og det ville heller ikke være like spennende. Jeg har diskutert RL med mange som mener dette, uten at jeg er blitt 100% overbevist om at legalisering er veien å gå. Jeg følger tanken et langt stykke på vei, men tviler likevel på at det finnes en så enkel løsning på problemet. Og ikke nytter det vel om Norge alene legaliserer narkotika heller 
Og ja, narkotika er ulovlig i dag, men det har også alkohol vært til tider, om jeg husker min historie riktig, så akkurat DET er ikke et holdbart argument i seg selv.