Hvor er visakortet mitt?
Jeg lider nok litt av en lett grad av OCD, for jeg får ikke ro i kroppen når jeg ikke 100% vet hvor ting befinner seg. Ergo er jeg også en Rydder(TM). På fredag tok jeg visakortet og Coopkortet ut av lommeboka, og la i en kredittkortholder, fordi den var lettere å ta med seg enn lommeboka. Da jeg skulle ta bussen til jobb i sted, så jeg at kortet manglet, og nå klarer jeg ikke å tenke på annet. Sannsynligvis ligger kortmappen i en jakkelomme, og jeg tror den ligger i den svarte skinnjakken, men jeg får ikke fred før jeg VET.
I går kveld opplevde jeg en lightutgave. Vi har dimmere på nattbordslampene, og bruker fjernkontroll for å regulere lyset. Plutselig var den borte, enda den har fast plass, og tankene begynte derfor å kverne om jeg hadde puttet den i vaskemaskinen da jeg skiftet sengetøy, eller om den hadde falt under senga. I morges fant jeg den liggende under senga vha. lommelykt, så da er den saken løst. Men visakortet? Det har ingen direkte konsekvenser her og nå, men slikt forstyrrer meg rett og slett. 
Er jeg alene om å ha det slik?