Sydenturtips?
Jeg har fått litt ekstra penger denne sommeren.  Har gjort en jobb for litt siden og har fått meg en liten sommerjobb som gir litt i kassen. Har regnet på det og funnet ut at jeg vil unne meg og min lille prins en tur sydover...
Så nå har jeg bestilt pass til han(for ca 1 uke siden) og håper det kommer snart i posten.
Har også funnet et par aktuelle turer som passer for oss prismessig.
Gleder meg noe helt voldsomt til å ta han med. han snakker omtrent ikke om annet. Han har selv pakket badebukse og bøtte og spade. ¨
Skal jobbe litt nå og litt i neste uke også skal vi dra, seinest 3 juli..
Har funnet en tur... Dette hotellet: http://www.ving.no/charteraccomodati...okingFlow=True
ser veldig greit ut, og er i vår prisklasse. Inkl frokost.
Er det noen som har erfaring med dette hotellet?
Og det står frokost buffet. Har de da også matalternativer for dem som ikke tåler melk? (tror dere?)
Hva skal vi ta med oss?
Har aldri reist til syden med barn før. Sist jeg var i syden var i 2000, 2002 og da var det party for alle penga.. og i 2004, uten snuppa som da var 1 år, da jeg og pappaen var på "pleie forhold tur".
skal jeg ta med vogn? (har en liten brio race med kallesje og sovemulighet)
Tenkte først å ta med bare meitai og bagasje,(1 stor trillekoffert holder nok for oss to) det blir så mye enklere, men så tenkte jeg at det sikkert er varmt for han i en mei tai (om han skulle bli sliten)... ?
Ser det er nært både butikker og strand...
Har de vanlige stikkkontakter der nede? Jeg må ha med reiseforstøveren til småen,(for sikkerhetsskyld) skal vi da kjøpe batterier, eller kan vi ta med kontakten?
Det er lov å ha med medisiner som astmamedisner og ritalin uten at man blir stoppet og nakenskjekket? må jeg ha med noe papirer på dette eller holder det at medisinene er merket med navn utenpå(sånn reseptlapp fra apotek?)
Må klumpen ha sånn solfaktor drakt på seg? eller kan jeg bare smøre han?
Jeg ser ikke for meg at han vil gå med en slik drakt...
Trenger han mye klær eller? (det er kun 1 uke) Noen tskjorter og kortbukser og en tynn jakke/genser holder? og en solhatt/caps? (og undertøy osv.)
Jeg har kanksje litt dårlig samvittighet for å kun ta med han.. men snuppa er på ferie hos faren i en del uker nå, og hun er i syden/utenlandsferie med besteforeldrene minst 2 ganger i året. har vært i syden 5 ganger i sitt liv allerede og i oktober skal hun på middelhavs cruice.. Kan heller reise med begge to når de er eldre. jeg syns klumpen fortjener en tur med bare mamma nå..
tips taes i mot.