Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Men problemet er jo at det er kake i tillegg til snop so what's the point? HI bruker det beste ordet, "uting".
For å være helt ærlig trodde jeg kakebakende mødre på skolen eller kollegaer var noe som døde ut med min mors generasjon. 
Ja, eg ville helst hatt ISTEDETFOR eg da.
Og det med kakebakende mødre stemmer nok til en viss grad, noe eg syns er litt trist. Det sier ofte litt om engasjement fra vår generasjon. Ser det veldig tydelig på det lille hjemstedet mitt ihvertfall, der det i mange mange år har vert en festival første helga i juni. Alle boder og aktiviteter var bemannet av foreldre og andre engasjerte fra lokalmiljøet, enormt engasjement og stor sukess hvert år....til det tilslutt ble de samme få som slet seg ut gang etter gang, fordi vår generasjon aldri hadde tid eller andre prioriteringer til å ta opp tråden.
Eg håper virkelig vi klarer å engasjere oss i miljøet barna våre vokser opp i. Vi har et stort ansvar.
Og det var flott at gutten fikk en kake uten egg - et flott eksempel på engasjement og investering i litt tid for å glede barna!
|