Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

2 spørsmål om lavkarbokosthold

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-11, 10:58   #1
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

2 spørsmål om lavkarbokosthold

Jeg innser at jeg kanskje burde ha lest litt om mer før jeg ga meg i kast med kostholdsendringene, men det begynte nærmest av seg selv. Jeg har altså et par spørsmål om lavkarbokosthold.

Jeg er ikke egentlig overvektig, men jeg har hatt en overraskende stor vektnedgang, syns jeg. Vet dere om dette er noe alle vil få etter overgang til lavkarbokosthold, eller kan dette tyde på insulinresistens?

Det andre jeg lurer på er fiberinntaket. Tidligere fikk jeg i meg masse fiber gjennom veldig grovt brød. Det spiser jeg jo ikke lengre, og jeg regner dermed med at fiberinntaket mitt er gått ned en del. Jeg får vel i meg en del gjennom grønnsaker, men er det tilstrekkelig? Er fiber like viktig i lavkarbokosthold som i "vanlig" kosthold? Hvordan får dere i dere godt med fiber?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.