Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)
Farmoren og farfaren til Lille vil kjøpe bilstol til Lille, men vil ikke kjøpe uten at jeg har godkjent setet. Jeg har sagt fra om at jeg vil hun skal sitter bakovervendt så lenge som mulig og de kjøper det jeg sier virker det som.
Nå er tøtta litt over 3 år, og sitter i en Britax hi-way. Stolen er fin, men det kan se ut som om den er rimelig kort i ryggen selv om den skal gå til 25 kilo, så jeg kommer ikke til å anbefale den selv om ejg er superfornøyd med den.
hodet hennes har begynt å stikke såvidt over kanten og jeg vurderer å kjøpe en ny stol til min bil og, for det føles litt utrygt når hodet kommer over kanten. Men så leser jeg noe om at det er ørene som er målepunktet, er det da toppen av ørene, eller nederste del?
Jeg går utifra at svigers har ISOFIX i bilen, hvis det er relevant siden Lille faktisk er ganske stor for allderen (nesten 17 kilo og 107 cm sist vi målte, men det er en stund siden), men hvilket sete skal jeg anbefale dem å kjøpe?
Jeg har jo ikke lyst at de skal bruke tusenvis av kroner hvis hun må snus snart på grunn av lengden, det er snakk om at de skal begynne å kjøre på henne i oktober og da er hun jo 3,5.
Dere som har mer peiling enn meg, hvilken stol skal jeg anbefale dem å kjøpe, og om jeg selv skal gå for en ny bakovervendt stol til henne, hvilken skal jeg da gå for? Jeg har ikke ISOFIX i min bil. Og hvordan er lengdeberegningen på de forskjellige bakoverstolene kontra beltestoler?
(Jeg har absolutt ikke lyst til å snu henne, men jeg ser jo at hun slekter på meg, aka lang tynn ting.)