Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.
Men hvis man tar fengslingsmøtet og deretter rettsaken for lukkede dører, ender det opp med at rettsstaten Norge dømmer sine forbrytere i skjul, der ingen kan se. Er det dit vi vil?
Jeg foretrekker åpenhet,det er et viktig demokratisk prinsipp. Tror også at denne åpenheten forhindrer at ekstremistiske tanker får grobunn, og kan utvikle seg i det skjulte....
Men jeg ser absolutt argumentene til dem som mener det motsatte. Det skal ikke være lett...skulle gjerne hatt en fasit 
Jeg mener at fengslingsmøtet bør foregå bak lukkede dører, men at rettssaken godt kan føres for åpne dører all den tid jeg tenker han har fått jekket seg ned rimelig mange hakk innen den tid. Må legge til at jeg ikke har peiling verken på det ene eller det andre så heldigvis er det ikke opp til meg å avgjøre dette spørsmålet.
m^2: Jeg merket meg også at de har vært enorme til å stille opp når jeg kan tenke meg at det kanskje kan friste å gjemme seg litt (jeg hadde i alle fall vært redd), men er helt enig i det du poengterer her at det har en stor signaleffekt 
|